– Det här är ett drömuppdrag för oss. Att få vara med och utveckla kommunikationen ytterligare för så ikoniska varumärken som Ving, Spies och Tjäreborg känns som en väldigt spännande utmaning, säger Jessica Morales, Client Director på Åkestam Holst.
Ving och systerbolagen i Norden, som är en del av resekoncernen Thomas Cook Group plc, har de senaste åren haft globala kampanjer, men återgår nu till den nordiska marknaden för ett mer skräddarsytt och anpassat reklammanér.
– Vi har länge imponerats av Åkestam Holst och deras förmåga att kombinera både affärsmässighet, digitalisering och en hög kreativ höjd. Vi är därför mycket spända på hur vi med Åkestam Holsts hjälp, ännu bättre ska kunna berätta vår historia kring våra unika målgruppsanpassade hotell och resmålsupplevelser, säger Jan Vendelbo, Nordic Head of Brand & Marketing Thomas Cook Northern Europe.
Med Åkestam Holst vill Ving fortsätta att utveckla den strategiska kommunikationen och förstärka marknadsledarskapet, allt i nära samarbete med den egna nordiska Inhouse byrån.
– Det är en stor fördel att Åkestam Holst är en del av NoA och har systerbyråer i Norden. Eftersom det här är ett nordiskt uppdrag är den lokala förankringen viktig, säger Claes Pellvik, Nordic Head of Brand & Campaign Thomas Cook Northern Europe.
Arbetsgruppen hos Åkestam Holst består av: Oskar Pernefeldt (AD), Linus Bronge (AD), Johan Landin (AD), Filip Laurent (Copy), Anna Svensson (Produktionsledare), Karl Wikström (Strateg), Stina Hansson (Researcher/strateg), Jessica Morales (Client Director).