Sedan 2005 delar branschtidningen Resumé ut priset Sveriges Bästa Marknadschefer till de bolag som under det senaste året har gjort störst förflyttning i “tänkbarhet” och “preferens” inom sin bransch enligt mätbolaget Xtreme Insights undersökningar. Priset instiftades av Resumes dåvarande chefredaktör Viggo Cavling. Även i år fick TUI kliva upp på scen för att ta emot förstapriset i kategorin Researrangörer.
– Vi strävar alltid efter att ha en röd tråd i allt vi gör, agerar alltid nära affären och ”on-brand” – både strategiskt som taktiskt. På TUI inkluderar vi alltid varandra på daglig basis – över team-, kompetenser- och landsgränser, säger Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI i ett pressmeddelande.
Under det gångna året har TUI fortsatt sitt strategiska arbete med att bredda uppfattningen om varumärket och stärka sin position genom flera stora medieinvesteringar och kampanjer, bland annat sponsorskapet av Masked Singer och nationella kampanjer med det nordiska kommunikationstemat ”Allt som en resa kan vara”. Enligt Xtreme Insights undersökningar har insatserna gett positiva resultat och gör TUI till den researrangör som stärkt sin varumärkesposition mest bland svenska konsumenter.
– Vi har kommit en bra bit på vår resa att bredda bilden av vad TUI är, men vi är långtifrån klara. Det kommande året fortsätter vi att investera i varumärkesbyggande aktiviteter och kommunikation. Bland annat är vi en av huvudsponsorerna av Melodifestivalturnén 2025, säger Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI
Kategori Researrangörer:
1. Lisa Rönnberg, TUI
2. Annika Engstam, Ving
3. Mattias Nyman, Flygresor.se
Nominerade:
Stefan Chatzopoulos, Airtours
Per Christiansen, Momondo
Michael Kapil, Ticket
Resumés tävling Sveriges bästa marknadschefer prisar de som har lyckats lite bättre än andra. Med hjälp av Xtreme Insight belönar vi positiv varumärkesförflyttning.