– I uppdraget att bygga en marknadsavdelning i världsklass kompletterar Marcus teamet på ett ypperligt sätt. Kombinerat med sin breda erfarenheten av marknadskommunikation i det nya medielandskapet, konceptutveckling och ledarskap från både offentlig och privat sektor samt en genuin kunskap om den svenska besöksnäringens förutsättningar, gör Marcus till en klockren rekrytering till det nya och starkare Visit Sweden som håller på att växa fram, säger Jenny E Kaiser som är Chief Officer Marketing Communications hos Visit Sweden och den som Marcus kommer att rapportera till.
-Jag är oerhört glad och förväntansfull inför att bli en del av Visit Sweden och få arbeta med den fortsatta utvecklingen av varumärket Sverige som hållbart resmål. Ett uppdrag som aldrig känts viktigare än nu, med de utmaningar vi står inför, säger Marcus Hammarström enligt ett pressmeddelande.
Marcus har bred erfarenhet av varumärkesutveckling, digitalisering och konceptualisering, något som blir användbart i den nya rollen hos Visit Sweden.
Han kommer senast från en roll som Head of Marketing & Products hos Birka Cruises och har tidigare arbetat med, bland annat destinationsmarknadsföring i Visit Stockholm. Marcus har även mångårig erfarenhet av marknadskommunikation från olika positioner inom researrangörerna TUI och Ving.
Han tillträder sin roll hos Visit Sweden den 1 december.
3 kommentarer