Annons:

Lisa Rönnberg på TUI är reseindustrins bästa marknadschef

TUI tilldelas i år utmärkelsen Sveriges Bästa Marknadschefer för att ha stärkt sin redan starka position ytterligare jämfört med konkurrenterna. Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI, tog emot priset som affärstidningen Resumé delar ut för artonde året i rad.

TUI tilldelas i år utmärkelsen Sveriges Bästa Marknadschefer för att ha stärkt sin redan starka position ytterligare jämfört med konkurrenterna. Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI, tog emot priset som affärstidningen Resumé delar ut för artonde året i rad.
Sedan 2005 tilldelas priset Sveriges Bästa Marknadschefer till de bolag som under det senaste året har gjort störst förflyttning i “tänkbarhet” och “preferens” inom sin bransch enligt mätbolaget Xtreme Insights undersökningar. I år kammar TUI hem förstapriset i kategorin Researrangörer. Efter ett par utmanande år för resebranschen har TUI lyckats stärka sin position och blivit förstahandsvalet för ännu fler när de ska resa, enligt analysföretaget.

– I vår marknadsföringsstrategi har vi det senaste året fortsatt haft fokus på synlighet, uthållighet och bredd. Att jobba i tvärfunktionella team med kreativa lösningar i våra egna och externa plattformar har stärkt varumärkesarbetet till en ny nivå. Jag vill rikta ett stort tack till alla som varit med och bidragit till vinsten, säger Lisa Rönnberg, nordisk marknadschef på TUI i ett pressmeddelande.

Motiveringen lyder:
“I en bransch som har hämtat sig efter några svåra pandemiår står den här vinnaren ut som en trygg och stabil arrangör med bra service och starkt utbud för familjen.
Man brukar tala om tre små ord för att beskriva kärlek – här räcker det med tre bokstäver”.

Läs mer om Sveriges Bästa Marknadschefer här. Priset instiftades av Viggo Cavling under hans tid som chefredaktör på Resumé.

Kommentarer är stängda.