Annons:

Dubai vill marknadsföra stadens mångfald

Dubais officiella turistmyndighet, Dubai Tourism, lanserar nu enligt ett pressmeddelande en global kampanj, Dubai Presents, som bjuder in resenärer från hela världen att skriva sina egna manus och skapa filmiska upplevelser på semestern, med Dubai som bakgrund.

Sex stycken kampanjfilmer kommer släppas löpande i fyra månader framöver, regisserade av den prisbelönta Craig Gillespie, med Jessica Alba och Zac Efron i huvudrollerna. De två första filmerna som precis offentliggjorts, är inspirerade av spionfilmer och RomCom-genren.

Dubai Tourism har kommunicerat med sina målgrupper under hela pandemin för att se till att de behåller destinationen “top of mind” – först med kampanjerna #TillWeMeetAgain, #ReadyWhenYouAre och #LiveYourStory och nu senast Dubai Presents. Den senaste kampanjen ska framhäva staden som ett måste att besöka, och ge en inblick i dess många olika möjligheter.

– Vi är stolta över vår nya kampanj, som ger en filmisk introduktion till Dubais miljöer, attraktioner, kultur och mångfald – däribland de över 200 olika nationaliteter som finns representerade i Dubai och de många olika upplevelser för hela familjen som finns i staden. Samtidigt är kampanjen en upptakt till Expo 2020 och Förenade Arabemiratens 50-årsjubileum, säger Issam Kazim, vd för Dubai Tourism i ett pressmeddelande.

Kampanjen ”Dubai Presents” lanseras på 27 globala marknader och över 15 olika språk.

Den senaste tiden har många nya attraktioner öppnat i Dubai. Bland dem finns Deep Dive Dubai, som bjuder på unika dykupplevelser i världens djupaste pool, och Time Out Market i Souk Al Bahar, där man kan upptäcka 17 lokala matupplevelser. Flera nya hotell, restauranger och attraktioner kommer det närmaste halvåret, och många evenemang är planerade.

Kommentarer är stängda.