Under 2020 har Lufthansa Group återbetalat runt 6,3 miljoner kunder med 2,7 miljarder euro (motsvarande över 28 miljarder kronor) för inställda flygbiljetter. Den senaste veckan har runt 1800 återbetalningar gjorts per timme. Sedan Coronapandemins start har Lufthansa tagit emot tre gånger så många ansökningar om återbetalningar jämfört med tidigare.
Förutom återbetalningar har Lufthansa Groups ett unikt erbjudande som innebär att kunder kan ändra sina reseplaner på koncernens alla flygbolag under hela året. För resor bokade med flygbolagen Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines och Brussels Airlines kan resenärer omboka sina biljetter utan några tillkommande avgifter.
Ökad kapacitet till kundtjänsten
För att möta den höga efterfrågan på återbetalningar för inställda flyg har Lufthansa Group tredubblat antalet anställda på kundtjänster bland sina flygbolag. Därutöver har antalet anställda på resebyråerna fyrdubblats och även annan personal från övriga avdelningar har kallats in för att stödja arbetet.
3 kommentarer