Exakt vilka namnkunniga personer från Holiday Autos som den nya aktören har rekryterat är ännu inte officiellt.
– Vi anser att B2B-verksamheten i Norden vad gäller hyrbilar är kraftigt eftersatt och inte har nått sin fulla potential. Det är vår målsättning att hjälpa våra gamla vänner och partners i branschen med en hyrbilslösning vilken har resebyråer som primärt fokus, säger Carl-Johan Strandberg, talesman för sammanslutningen.
Tanken bakom det nystartade företaget är att ta marknadsandelar från de internationella B2B-hyrbilsfirmorna genom att erbjuda en rakt igenom nordisk verksamhet. Holiday Wheels säger i ett pressmeddelande att de kommer att ”vara en lokal aktör som ser till att alla regler och lagar efterföljs och där kunnig personal finns på plats som pratar de Nordiska språken”.
Support kommer att finnas tillgänglig dygnet runt.
– Vår partner har ett utbud av hyrbilar världen över som ligger i paritet med vad som förväntas av en seriös global aktör, säger Carl-Johan Strandberg.
Holiday Wheels kommer att finnas representerade i över 60 länder och på fler än 6 000 uthyrningsställen.