Yasuragi storsatsar på att skapa hållbara värden för företag, som väljer att förlägga sina möten och konferenser på den väletablerade anläggningen strax utanför Stockholms innerstad. Rekryteringen av Kristofer Skoglund är ett led i att förverkliga den nya B2B strategin med namnet Yasuragieffekten. Kristofer kommer närmast från rollen som Director of Sales & Marketing på Hotel C, en del av Nordic Hotel & Resorts.
-Jag är mäkta imponerad över vad team Yasuragi lyckats skapa. Den röda tråd som varumärket bär med sig in i minsta detalj med grund i den japanska kulturen och modern forskning, är både unik och framgångsrik. Likaså arbetet med att hållbarhet är en del av alla arbetsprocesser, ekonomiskt, socialt, ekologiskt likväl som ett hållbart ledarskap. Det ekologiska hållbarhetsarbetet är jag övertygad om kommer ge mig insikter jag ej tänkt på tidigare, utifrån det starka fokus Yasuragi har på att minska sin klimatpåverkan i alla led. Glad, ödmjuk, nyfiken och en smula nervös ser jag fram emot att kliva in i en värld av medarbetare som varje dag arbetar för att göra världen till en bättre plats, kommenterar Kristofer Skoglund enligt ett pressmeddelande.
Yasuragi är för många platsen dit man åker för att varva ned och återvända hem med ny kraft och energi. Hela konceptet är byggt på den tanken, med grund i en japansk kontext. Nästa steg är att förtydliga detta erbjudande för företag.
– Jag är oerhört glad och stolt över att vi som bolag lyckats attrahera en talang som Kristofer. Han har en utmärkt förmåga att bygga starka och välmående team samt skapa strukturer som leder till hållbar tillväxt. I mitten av 2019 satte vi den viktigaste strategin för vår framtida B2B affär i verket – Yasuragieffekten. Vårt värdeerbjudande är att kunna hjälpa företag, organisationer och individer att hitta den balans vi alla behöver, för att kunna bidra till att världen ska vara en god plats att vara på. Det handlar om att vi kan bidra med en unik miljö och med beprövad forskning kan påvisa en klar effekt för både individ och grupp gällande minskade stressnivåer, förbättrad samarbetsförmåga och ökad kreativitet. Denna strategi kommer att vara en av de viktigaste hörnstenarna av den framtida resa Yasuragi nu står inför. Med Kristofer ombord får vi nu en stark ledare och en värderingsstyrd person, som tillsammans med sitt team fullt ut kan låsa upp den kommersiella potential som Yasuragi har konstaterar Per Keller, vd för Yasuragi.
Kristofer tillträder rollen som Commercial Director i mars 2020.