Annons:

Premium

Tre av fyra svenskar orkar inte söka på OTA:er – detta är Hotels.com motdrag

Nu presenterar Hotels.com konceptet: “Perfekta ställen 2024”. Under denna vinjett lyfter sökmotorn fram ett urval av hotell som rankas som topp 1 procent i Hotels.coms-appen. Urvalet görs med en datadriven metod som utvärderar hur hotellen behandlar sina gäster.

– Perfekta ställen 2024 listar hotell som skapar fantastiska upplevelser och förhöjer reseupplevelsen för våra gäster, oavsett antalet stjärnor. Vi ser fram emot att detta blir en ny standard för excellens inom hotellindustrin,” säger Lauri Metrose, SVP of Global Communications på Expedia Group i ett pressmeddelande.

Fler än tre av fyra (77 procent) svenska resenärer känner sig överväldigade av för många valmöjligheter när de ska välja hotell, enligt en ny undersökning från Hotels.com. Det som är mest tidskrävande är att gå igenom alla tillgängliga hotell (47 procent), följt av att läsa recensioner (37 procent) och bestämma läge (33 procent). Nästan en tredjedel (31 procent) av svenskarna lägger över 10 timmar på att söka efter och välja ett hotell, och närmare hälften (45 procent) har gett upp sitt sökande helt och hållet för att det blev så tidskrävande.

Medan resenärer känner sig förväntansfulla (46 procent) och glada (37 procent) när de letar efter hotell, känner sig hela 37 procent av svenskarna överväldigade av den oändliga listan med hotellalternativ och en av fyra (27 procent) känner sig stressade.