Annons:

Så blir ditt hotell mer effektivt i sina kundkontakter

Patrik Norman från SHR är en av våra partners på Travel News Business Forum i Göteborg den 11 oktober. Klockan 17.40 ger han och hans kollega Anna Tarnovskaya en breakout session om varför ett hotell ska arbeta med deras plattform. - Vi kommer att prata hur Maverick – CRM hjälper hotellen att öka andelen direktbokningar genom lojalitet, belöning och igenkännande.

Patrik Norman, ni är verksamma på SHR. Varför är ni med som partner på Travel News Business Forum i Göteborg den 11 oktober

– SHR vill fortsätta att öka vår närvaro i Sverige och den nordiska marknaden och vi tror att detta är en stor möjlighet för oss att få träffa nyckelpersoner i hotellbranschen.

Kan ni kort förklara vad SHR gör? 

– Sceptre Hospitality Resources (SHR) levererar helhetslösningar för hotell för att förbättra den digitala gästresan, nöjdheten vid varje kontaktpunkt – från marknadsföring till bokning till incheckning till uppföljning efter vistelsen – samtidigt som intäkterna maximeras varje steg på vägen. Mer än 2 000 hotell runt om i världen förlitar sig på Windsurfer – CRS för att optimera sin distribution, Maverick – CRM för att anpassa sina gästers upplevelser eller Wave – RMS för att maximera intäkter och lönsamhet.

Vad ska man lyssna på er Break out session kl 17:30? 

– Vi kommer att prata hur Maverick – CRM hjälper hotellen att öka andelen direktbokningar genom lojalitet, belöning och igenkännande.

Vem ser ni helst sitter i publiken? 

– Hotellchefer, Revenue Managers, marknadschefer och hotellägare.

När vi ändå håller på nämn några nöjda referenskunder

– Rival Hotel Stockholm, Elite Hotels of Sweden, Wynn Las Vegas, Apex Hotels UK

Berätta lite om din bakgrund?

– Jag startade min resa som affärsresesäljare på American Express, den resan tog mig småningom till American Express i New York och London som Global Key Account Manager. Dom senaste 15åren har jag jobbat i hotellbranschen.   

Hur ser en vanlig arbetsdag ut? 

– Mestadels möten med hotell och det blir mycket resande i Europa.

Hur ofta är du inne på Instagram på arbetstid? 

– 2-3 gångner om dagen

Mer tid på Linkedin? 

– 2-3 ggr om dagen

Vad skulle få dig att byta bransch? 

– Det finns inget som skulle få mig att lämna denna fantastiska bransch

Reseindustrins största utmaning? 

– Ständiga förändringar i omvärlden som gör att man måste vara bered på att anpassa sig snabbt.

Namn: Patrik Norman

Titel: Senior Director of Business Development

Familj: Dotter med man och två fantastiska barnbarn

Bor: Hammarbysjöstad, Stockholm

Senaste resa: Barcelona och London förra veckan

Favoritnyckeltal: Net Revenue

Favorithotell: The Kahala Hotel & Resort, Hawaii

Favoritfärjebolag: Viking Line

Favoritkryssningsbolag: NCL

Favoritreseapp: BONVoY

Flygbolag som jag åker helst med: Singapore Airlines

Favoritdestination: New York

Min drömresa: Safari i Kenya som avslutas med sol och bad på Zanzibar.

Detta vet vi inte om dig: Jag är uppväxt på en bondgård i Ångermanland och kan mjölka kor för hand.

Patrik Norman, SHR

Patrik Norman

  • Joining SHR in 2018, with extended experience in Travel and Hospitality industry with the last 20 years in different Senior Key Positions in areas of Sales and Marketing, eCommerce, Distribution, Account Management, Revenue Management. As Senior Director of Business Development, Patrik is responsible for building long term partnerships and expending SHR’s cooperation in EMEA.
Anna Tarnovskaya (CRM Product Specialist – EMEA)

Anna Tarnovskaya (CRM Product Specialist – EMEA)

  • Anna is a hospitality passionate with more than 4 years managing hotels loyalty and marketing programs through the CRM. Joining SHR over a year ago she is working with big chains and individual hotels in Europe and Middle East. She is bringing together her past hotelier experience, open mind and best practices in order to bring together modern and successful approach of the CRM.

Kommentarer är stängda.