Ratehawks bokningsverktyg för yrkesverksamma i reseindustrin erbjuder information om mer än 2,6 miljoner hotell. Detta partnerskap kommer att avsevärt förbättra riktigheten i GIATA:s lösning för kartläggning av hotelldata, MultiCodes.
”Vi är mycket glada över att samarbeta med Ratehawk, en ledande aktör inom reseboknings- och distributionsbranschen”, säger Rainer Schäfer, vice försäljningschef på GIATA i ett pressmeddelande. ”Detta partnerskap gör det möjligt för oss att öka noggrannhet och djup i vår MultiCodes- kartläggningslösning, vilket kommer att ge våra kunder den högsta nivån av datanoggrannhet.”
Christopher Jallah, RateHawks chef för API-distribution, skriver i ett pressmeddelande: ”På RateHawk är vi fast beslutna att leverera den bästa konsumentupplevelsen till våra partners. Vi har länge varit leverantör till GIATA och uppskattar deras engagemang för att sammanställa hotellinnehåll och deras höga krav på effektiva kartlösningar. Genom att fördjupa vårt samarbete kommer vi att förbättra kvaliteten på vårt innehåll och förenkla våra interaktioner med API-partners.”
Resebyråer, researrangörer och onlinebokningsplattformar kommer enligt ett pressmeddelande att uppleva en sömlös integration och förbättrad datatillförlitlighet.