Annons:

Ny app ska stärka lojaliteten

En helt ny app ska göra Scandics lojalitetsprogram bättre och större. Det säger hotellkedjans vd och koncernchef Even Frydenberg.

Scandic lanserade lojalitetsprogrammet Scandic Friends 2008. Sedan dess har programmet utvecklats med flera förmåner och är idag branschens största lojalitetsprogram.

– Med denna relansering kommer vi att kunna erbjuda våra gäster ännu bättre fördelar och hotellupplevelser, säger Even Frydenberg, VD och koncernchef på Scandic Hotels Group.

Flera nya partnersamarbeten är centrala i det nya Scandic Friends-programmet. Genom ett samarbete med Live Nation och Ticketmaster kommer Scandic att kunna erbjuda biljetter till sina medlemmar till stora evenemang och konserter samt erbjuda dem exklusiv backstage-tillträde, och till och med möten med artisterna, skriver hotellkedjan i ett pressmeddelande.

Vidare innebär samarbetet med biluthyrningsföretaget Hertz att Scandics som enda hotellbolag kan erbjuda sina privatgäster framkörning av hyrbilen direkt till hotellen.

Och med ett fördjupat samarbete med Rädda Barnen kommer Scandic-medlemmar att kunna skänka intjänade lojalitetspoäng som i sin tur blir pengar för att stödja lokala program i varje land.
Förutom bonusnätter och delbetalning av bonusnätter kommer medlemmarna i och med det uppdaterade lojalitetsprogrammet kunna betala för tillägg på hotellen och använda poängen hos de nya partnerföretagen.

Tillsammans med lanseringen av det nya Scandic Friends-programmet lanseras även en ny Scandic-app som ger alla gäster tillgång till de bästa priserna och erbjudanden på alla Scandic hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland eller Polen,
Appen lanseras den 30 januari.

 

Kommentarer är stängda.