Annons:

Lotta Brattin är ny ansvarig för branding på Nordic Hotel and Resorts

Lotta Brattin har fått ett nytt jobb som ansvarig för  branding och kommunikation för Nordic Choice portfölj av fristående hotell. Hon slutar däremot som chef på Hobo. Här svarar hon på Travel News på-nytt-jobb-enkät.

Grattis Lotta Brattin till nytt jobb som ansvarig för  branding och kommunikation för Nordic Choice portfölj av fristående hotell. Varför valde de dig?

Förhoppningsvis för att de tycker jag har en profil som passar, erfarenhet och kompetens för rollen.

Vad ska du göra hela dagarna? Marknadschefer blir ju bjudna på lunch hela dagarna och köper aldrig något säger mina vänner på diverse byråer…

Hälsa byråerna att jag helst äter asiatiskt.

Det är ett gäng lyxhotell som du har ansvar för. Stämmer det? 

Det är ett gäng unika hotel som alla har sin egen speciella position.

Din viktigaste insats som hotellchef på Hobo?

Att ha stärkt och ökat Hobos samarbete mellan våra systerenheter At Six, TAK, Nordic Light och Hotel C i Stockholm.

Du klättrar i Nordic Choice-koncernen. Var vill du sluta?

Mitt drömjobb är fortfarande att bli kommunikationsdirektör för Polisen. Jag väntar fortfarande på att de skall höra av sig.

Berätta något nytt om Nordic Choice-koncernen som vi inte redan vet.

Att personalmaten är helt fantastisk.

Hur mår hotellen i Stockholm 2020. Kan det blir värre?

De är på långsam bättringsväg. Vi vill ändå tro att botten nåddes i våras och att vi nu har en försiktig men positiv kurva uppåt.

Namn: Lotta Brattin

Titel: Director of Brands and Communication på NHR

Familj: 2 barn + 1 make

Bor: Stockholm

Senaste resa:Fiskebäckskil

Favorithotell: Hobo Hotel

Favoritfärjebolag: Birka Cruises

Favoritreseapp: Check my Trip

Flygbolag som jag åker helst med: Ingen åsikt

Favoritdestination: Göteborg

Min drömresa: Tågluff i Japan

Detta vet vi inte om dig: Jag har varit med i Maskinskrivnings-VM i Florens 1984.

 

Kommentarer är stängda.