För de anställda på Elite Hotels blir fördelen att mer tid kan frigöras till en av hotellbranschens viktigaste dimensioner – den personliga servicen.
– För några år sedan började vi på allvar investera i vår digitala resa med gästupplevelsen i fokus. Vi identifierade tidigt behovet av att skapa enhetlighet i kundresan och förenkla för våra gäster. En del i detta var att se över de olika stegen där gäster blippar sitt kort, skriver in kortuppgifter och legitimera sig i våra olika kanaler. Adyen som är världsledande i att samla olika betalningar och IT-integrationer på en plattform blev ett självklart val för oss, där vi nu tillsammans skapar en sömlös upplevelse för såväl personal som gäst, säger David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden i ett pressmeddelande.
Om Elite Hotels of Sweden
- Elite Hotels är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober förra året öppnades The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet Ad Astra by Elite väntas öppna under senhösten i år. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår VANA Spa med tillhörande Rooftop by VANA, samt restaurangkedjan Paolos och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms.