Best Western lanserar varumärke Sure Hotel på den skandinaviska marknaden. Under varumärket ska hotellkedjan erbjuda hotell med, som det heter, ”stor individuell prägel”, samtidigt som hotellen kan utnyttja den stora kedjans bokningssystem och bonusprogram.
De första Sure Hotel-hotellen lanseras i Sverige i oktober när Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön och Hotel Savoy i Karlstad ansluter sig till varumärket.
Diskussioner förs med fler hotell och hotellkedjans mål är att ha ett 50-tal hotell på den skandinaviska marknaden inom en inte alltför avlägsen framtid.
– Vår ambition är att fortsätta utveckla Best Western med hotell av hög kvalitet på strategiskt viktiga destinationer. Sure Hotel öppnar upp för fler hotell i mellanklass-segmentet och ger oss möjlighet att växa med det som är Best Westerns signum, personliga och privatägda hotell som erbjuder något mer än den standardiserade hotellupplevelsen, säger Johan Kukacka, vd för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.
Sure Hotel lanserades i USA under förra året och mottagandet har enligt bolaget varit bra. Därför planerar Best Western att öppna upp över 100 hotell med det nya varumärket.