Oavsett hur eller var människor köper sina resor så vill de ha större valfrihet och bekvämlighet när de bokar. Att hitta rätt ställe att övernatta kan göra stor skillnad för den totala reseupplevelsen.
Varje dag reserveras mer än 1,5 miljoner rumsnätter i 228 länder över hela världen via Booking.com. Tack vare ett nytt samarbete mellan Amadeus och Booking.com kommer resesäljare nu att kunna få tillgång till företagets omfattande mängd boendealternativ. Det inkluderar allt från hotell, motell och resorter till hus, lägenheter och många andra unika boendemöjligheter som tillhandahålls av Booking.com via Amadeus Travel Platform.
Som ett resultat av partnersamarbetet kommer resesäljare direkt att få tillgång till 30 % fler boendealternativ som blir tillgängliga via Amadeus. De får åtkomst till det nya innehållet under de kommande månaderna genom flera försäljningsställen, bland annat Amadeus Selling Platform Connect och, för företagsbokare, genom Amadeus Cytric Travel & Expense.
Booking.coms omfattande utbud av boendealternativ visas tillsammans med annat reseinnehåll för att underlätta för säljare att boka hela resan åt resenären. Det extra innehållet gör det möjligt att tillgodose resenärens önskemål tack vare den stora mängden alternativ, tillgång till flera prispunkter och bekvämligheten som det innebär att kunna boka resan hela vägen från början till slut.
Ripsy Bandourian, VP för Partnerships på Booking.com säger:
– ”Vi är ständigt på jakt efter strategiska samarbeten som innebär att vi kan nå ännu fler människor runt om i världen och ge dem möjlighet att enkelt upptäcka och boka sina reseupplevelser via Booking.com. Vi är glada över att få jobba med en partner som Amadeus som verkligen delar vår passion för teknik och innovation. Tillsammans ser vi fram emot att erbjuda ännu fler resenärer just de vistelser och reseupplevelser de vill ha.”
Jorge Elliott, EVP för Travel Content Sourcing, Travel Channels, Amadeus säger:
– ”Vi är övertygade om att partnersamarbetet mellan Amadeus och Booking.com kommer att leda till en mängd fördelar för våra resesäljare. När Amadeus teknik kombineras med Booking.coms innehåll betyder det att resesäljare smidigt kan söka, boka och integrera Booking.coms innehåll, vilket förenklar bokningsprocessen och gör det lätt att anpassa resor efter resenärernas önskemål. Det passar väl in i vårt uppdrag som är att skapa ett bättre resande.”
Peter Waters, EVP, Hotels, Mobility & Insurance, Amadeus säger:
– ”Hospitality är högprioriterat för Amadeus och vi investerar aktivt för att ytterligare bredda vår portfölj, både när det gäller IT och innehåll. Vi är stolta över att kunna ta nästa steg framåt tillsammans med en hotelleverantör som är känd för sina framgångar på global nivå.”
2 kommentarer