“Vi säger ofta att vi hjälper våra kunder att få tid över till det som är viktigt för dem”
Varför är First Card med och deltar som partner på Grand Travel Award?
– Sedan en tid tillbaka genomgår resebranschen ett stålbad, och tillsammans med affärsresebyråerna och branschpartners tvingas First Card utvecklas med kunderna i fokus.
Det är inte första gången ni är med. Varför är ni en återkommande partner?
– Alla i branschen gör ett fantastiskt jobb, och nu när Grand Travel Award fortsätter att fira in framtiden vill vi självklart vara med och bidra! Det är ett av många sätt vi visar vår uppskattning på.
Vad är ert budskap till reseindustrin?
– Vi säger ofta att vi hjälper våra kunder att få tid över till det som är viktigt för dem. Samma sak gäller våra samarbeten med branschen. Framtidens teknik och infrastruktur hjälper oss att skapa nya affärsmöjligheter som knyter oss närmare både kunden och olika delar av reseindustrin, och vi gör det tillsammans!
Den tydligaste trenden i reseindustrin 2024?
– Affärsresandet har inte återhämtat sig i samma takt som privatresandet eftersom pandemin tvingade mötesindustrin att utvecklas. Dessutom kämpar vi alla för att få tillbaka den kompetens som lämnat branschen de senaste åren. Resultatet blir en katalysator för ytterligare utveckling av digitala självserviceverktyg inom alla områden i branschen. Den teknikdrivna utvecklingen accelererar fortfarande, och First Card siktar mot en nära framtid där det inte bara är enklare att vara kund, utan också där fler typer av betalningar sker både snabbare och med större kontroll för kundföretaget.
Vem i reseindustrin vill ni ge ett pris?
– Oj, den svåraste frågan… vi skulle vilja ge hela branschen en kollektiv guldmedalj för sin osvikliga förmåga att bibehålla ett enormt kundfokus trots enorma utmaningar – hatten av!
Namn: Annelie Falk
Titel: Commercial Cards, First Card, Nordea
Bor: Stockholm
Senaste resa: London
Favorithotell: Portixol, Palma
Flygbolag som jag åker helst med: Ta bort
Min drömresa: Maldiverna vore ju lite trevligt så länge möjligheten finns
Detta vet vi inte om dig: Älskar våra kunder och har nordens bästa team!
Confidential
—
Nils Norberg, CEO
RES.se
TravelNews.se
Tel: +46