Annons:

MTR Express inför GTA: ”Vi vill ge en överlägsen serviceupplevelse”

Den 13 februari är det Grand Travel Award i Stockholm. Ett av de nominerade bolagen är MTR Express. Vad blir er största utmaning 2020? - Vår utmaning blir att fortsätta växa och att fortsätta vässa vårt erbjudande. Som enda tågoperatör som utesluts från SJ.se är det tufft att nå nya kunder men mycket tack vare att kunder rekommenderar oss till sina vänner hittar allt fler till oss, skriver MTR Express Peder Osterkamp i ett mejl till Travel News

Varför finns MTR Express?

MTR Express mål är att bli det mest omtyckta resebolaget genom en överlägsen serviceupplevelse. Varje dag utmanar vi oss själva för att förenkla och förbättra hållbart resande!

Vad är ni mest stolta över när vi summerar 2019?

Vi är väldigt stolta över att för fjärde året i rad blivit utsedda till Sveriges bästa tågbolag av Svensk Kvalitetsindex och också att vi för tredje året i rad punktligast av alla tåg- och flygbolag mellan Stockholm och Göteborg! Vi kom även tvåa i Karlstads universitets Innovationsindex, endast slagna av IKEA och bättre till och med än Netflix på tredje plats!

Vi är också glada att vår klimatsmarta semesterförmån som lanserades i slutet på 2018 togs emot väl, vi hade 7 kollegor som valde tåget istället för flyget på sin semester (8 procent av företaget) och därmed fick extra lediga dagar med lön.

Juryn, alltså Sveriges resebyråer, ska bedöma er utifrån tre kategorier: service och support, produktkvalitet och produktutveckling, marknadsföring och branschaktiviteter. Vad tycker ni själva är ert starkaste kort och hur märker era kunder detta?
Vår styrka ligger absolut i det personliga bemötandet och i att vi alltid gör vårt yttersta för att våra kunder ska få en härlig reseupplevelse och komma fram i tid.

Vi vill att det ska vara enkelt att resa och vi var först i Sverige med biljettlöst resande (ingen biljettkontroll ombord) och att släppa biljetter lång i förväg. I år valde vi också att gå emot branschpraxis och erbjuda våra kunder automatisk förseningsersättning. Har en kund rätt till ersättning så skickar vi ut det automatiskt – här har framförallt flyget väldigt mycket jobb att göra enligt oss!

Vad blir er största utmaning 2020?

Vår utmaning blir att fortsätta växa och att fortsätta vässa vårt erbjudande. Som enda tågoperatör som utesluts från SJ.se är det tufft att nå nya kunder men mycket tack vare att kunder rekommenderar oss till sina vänner hittar allt fler till oss. Vi vill också fortsätta lyfta kunduppelvelsen, både inom service och i våra digitala kanaler.

Ses vi på Grand Hôtel den 13 februari 2019? 

Självklart gör vi det!

Nominerade i bästa transport inrikes

BRA, Destination Gotland, Flixbus, MTR Express, Norwegian, SAS, SJ, Tågkompaniet

Här är några av de nominerade till Grand Travel Award: Lars Jönsson från Tour Pacific, Nina Astor från Qatar Airways, Viggo Cavling från Travel News, Tommy Swanson på Swanson’s och Annika Bjerborn från Travelsupport.

Grand Travel Award är Travel News äldsta och mest prestigefyllda utmärkelse. Det har delats ut 27 gånger och de allra flesta gångerna har det skett i Vinterträdgården på Grand Hôtel i Stockholm med en efterföljande fest i Gyllene Salen.

Festligheterna inleds med Travel News Studio, ett seminarieprogram med keynote speakers från reseindustrin och samtal om turism och tillväxt. Reseindustrin är idag världens största näringssektor och sysselsätter 10 procent av världens befolkning. Vårt mål är att en gång om året samla reseindustrins viktigaste makthavare på scen och i publiken.

Biljettpriser 2020

Seminarium samt Gala (1695:- + moms)
Du får, (från kl 15.00) seminarium , gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.
Boka din heldagsbiljett HÄR

Gala (695:- + moms)
Du får (från kl 18.00), gala med prisutdelning, middag med tre glas vin, öl eller alkoholfritt.

Boka din kvällsbiljett HÄR

Klara talare i år är Ibrahim Baylan, Sveriges näringsminister, Johan Elwin, grundare och CCO, Chief Commercial Officer på Etraveli, Europas största digitala resebyrå och Per Christiansen, marknadschef på Momondo. Per blev tidigare i år utsedd till Sveriges bästa marknadschef i reseindustrin av reklamtidningen Resumé. Erika Charbonnel är framtidsanalytiker på Kairos Future. Erika är ansvarig för området resor och turism på Kairos Future. Hon har många års erfarenhet av turistnäringen, både som egenföretagare, konsult och som verkställande chef. Niklas Zhovnartsuk kommer och berättar om hur Viking Line utvecklar Östersjötrafiken samt Johan Bergqvist, Industry Manager på Shibsted kommer och berättar om hur vår marknadsföring bäst når den unga digitala generationen.

Fler talare kommer att annonseras inom kort. Det övergripande temat på Travel News Studio i år kommer att bli reseindustrins tillväxt i Sverige och globalt.

De nominerade i Grand Travel Award utses av en namnkunnig juryn och vinnarna vaskas fram genom en stor undersökning. De anställda på landets resebyråer får svara på frågor om tre variabler: 1. service och support, 2. produktkvalitet och produktutveckling, 3. marknadsföring och branschaktiviteter.

Bara att vara nominerad i Grand Travel Award är förstås en mycket god kvalitetsstämpel.

Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och undersökningsföretaget Fürst Scandinavian Research AB.

Kommentarer är stängda.