Vad gör dig till en bra resesäljare?
– Jag inger ett gott förtroende,trygghet och har bred kunskap.
Vad är det första du ser när du kommer in på en resebyrå?
– Personalen och bemötandet
Hur ska en fysisk resebyrå överleva i dagens digitala universum?
-Den personliga servicen och bemötandet ska var trevligt och få varje kund att känna sig viktig,speciell och överträffa deras förväntningar med det där lilla extra, detta i kombination med kunskap och erfarenhet.
Hur mycket ska en resesäljare sälja för på ett år?
-Det finns inga begränsningar egentligen.Vi är ju ett säljbolag så självklart jobbar vi med mål och uppföljningar på hur vi presterar. På års basis ska man sälja för ca 10-20 Mkr beroende på erfarenhet och marknadsplats, där de bästa säljarna ligger runt 20 Mkr. Det allra viktigaste är ju inte försäljningsvolymen utan bruttovinsten dvs hur mycket intäkter man bidrar med till Ticket
Din viktigaste KPI?
-Det viktigaste är ju bruttovinsten, för att lyckas med det gör jag en ordentlig behovsanalys erbjuder kunden därefter vad hen behöver för att hela resan ska bli komplett och alltid överträffa kundens egna förväntningar. En nöjd kund är en alltid återkommande kund.Jag har många återkommande kunder . Återköpsgraden är också ett annat viktigt mått utöver själva försäljningen…det höjer hela företagets NKI värde.
——————–
Namn: Linda Salci
Titel: Resesäljare
Ålder: 48
Bor: Södertälje
Senaste resa: USA
Favorithotell: Svårt att välja
Favoritfärjebolag: Ingen ( favorit kryssningsrederi -Royal Caribbean)
Favoritreseapp: Använder ej
Flygbolag som jag åker helst med: SAS
Favoritdestination: Sydeuropa, för dess mat, kultur, livsstil (svårt att välja ett speciellt land)
Min drömresa: Nya Zeeland
Detta vet vi inte om dig: Älskar att basta ”min väg till inre ro”