– Jag tror att det blir det 15:e året. I rad.
Det säger Leo Olsson, chef för commercial cards på Nordea när Travel News frågar hur länge First Card har varit med och sponsrat Grand Travel Award.
Läs mer om och anmäl dig till Grand Travel Award här
Har du varit med alla år?
– Ja.
Varför har ni valt att sponsra evenemanget under så många år?
– Vi samarbetar med affärsresebyråer och vi såg från början GTA som det rätta eventet för att nå ut till dem vi samarbetar med. Generellt när vi sponsrar är vi en aktiv partner. Och under alla de här åren har det varit ett bra samarbete mellan oss och Travel News. Vi har haft synpunkter för att driva eventet framåt, och jag tror att vi tillsammans med andra aktörer har fått gehör för en del av dem. Vi tycker att GTA har gått från klarhet till klarhet. Det är hög kvalitet bland presentationerna och har verkligen blivit årets gala. Pricken över i:et är att det kom tillbaka till Grand Hôtel Stockholm.
Det är sista gången som du personligen är med som sponsor.
– Jag tänker dra mig tillbaka vid årets slut och lämna över stafettpinnen..
Hur kommer framtidens betalningar att se ut?
– Man kan konstatera att betalningar och tillhörande processer blir allt viktigare. För varje generation som går i pension, desto mer teknikstinn blir behoven och kraven från kundsidan. Vi har inte sett slutet på utvecklingen, det blir allt mer automatiserade lösningar. Utmaningen är att alla parter är lika teknikmogna. Det har alltid varit utmaningen – och kommer så att förbli. Men skillnaden mellan stora och små företag har minskat, det var mils skillnad när jag började i den här branschen, så är det inte i dag. Och det ska vara bekvämt att betala när du reser. Titta på Uber, man behöver inte ens visa sitt kort. Det är något som kommer att utvecklas mer hos andra leverantörer. Vi går mot en enormt spännande utveckling. Förut pratade man om nya saker, nu levereras det.