Annons:

“Grand Travel Award känns som rätt mötesplats”

Det göteborgsbaserade Travel Tech-bolaget Visit Group är av flera partners på Grand Travel Award, reseindustrins egen Oscargala. Här berättar bolagets kommersiella chef Adrian Holländer varför man deltar för första gången.

Vad gör Visit Group?

– Visit Group har hjälpt kommersiella destinationer och reseanledningar i Skandinavien att bli digitala och säljbara i flera kanaler samtidigt i snart 30 års tid. Vi samlar idag de ledande plattformarna för hotell (BookVisit och Visbook), attraktioner och sightseeing operatörer samt skidorter (iTicket) och destinationer samt operatörer (Citybreak).

Varför är Visit Group med och deltar som partner på Grand Travel Award?

– Vi vill vara med och bidra med vår breda kompetens inom digitalisering och affärsutveckling samt berätta om allt värde vi skapar, då känns Grand Travel Award’s som rätt mötesplats!

Det är första gången ni är med. Hur känns det?

– Det känns fantastiskt spännande att få vara med och träffa så många fina varumärken och drivna människor i denna fantastiska bransch.

Vad är ert budskap till reseindustrin? 

– Samarbeta och bygga starka egna försäljning- och distributions-kanaler lokalt med makt över er egen distribution!

Den tydligaste trenden i reseindustrin 2023?

– Svårt att pinpointa en… Jag upplever att det sker en tydlig förflyttning mot en mer retail-driven affär där det i ännu större utsträckning handlar om att konvertera gästen, likt hur man shoppar exempelvis kläder idag. Vi märker också hur fler och fler vill ta full kontroll över datan och verkligen känna sin kund. Begreppet “en sanning” blir viktigare och viktigare. Det finns några aktörer som jag tycker ligger extra mycket i framkant på det området och jag ser framemot att se än fler ta efter.

Från konsumentens perspektiv är det tydligt att man mer och mer söker något autentiskt och vill uppleva det verkligt lokala. Storytelling på destinationsnivå, att första personen man möter när man kliver av tåget säljer destinationen lika väl som hemsidan och så vidare, gör så stor skillnad för den totala upplevelsen.

Förra årets moderator på galan: Kristoffer Appelquist

Vem i reseindustrin vill ni ge ett pris?

– Med risk för att låta klyschig så hade jag velat tilldela hela industrin ett pris. Med de enorma utmaningar och påfrestningar ni tagit er igenom de senaste åren, där alla slitit mer än någonsin för att hålla energi, mål och vision vid liv, ser jag det som en självklarhet att hylla branschen i sin helhet. Otroligt inspirerande och en av de stora anledningarna till mitt brinnande engagemang för det vi på Visit Group gör tillsammans med så många av er.

Namn: Adrian Holländer

Titel: Kommersiell chef

Bor: Göteborg

Senaste resa: En härligt hektisk trip till Oslo och Lillehammer            

Pigalle!

Favorithotell: Hotell Pigalle i Göteborg

Favoritdestination: Jag är otroligt (nästan löjligt) svag för Paris.

Min drömresa: Att segla mellan Kirkenes och Bodø.

Detta vet vi inte om dig: Jag har som målsättning att nå en rating på över 2000 i schack och drömmer om att släppa musik med mitt och kollegans (Fabian Massaro) band, NDA

Kommentarer är stängda.