Annons:

Därför pausar vi Grand Travel Award

Både reseindustrins egen Oscarsgala Grand Travel Award och Travel News Market kommer tillbaka lovar Nils Norberg.

Vad händer med Grand Travel Award 2021?
– Grand Travel Award får ta en paus under 2021. Priserna är baserade på en undersökning om årets bästa leverantörer och det går inte att rösta på under rådande omständigheter. Sen är ju en stor del av GTA att nätverka och träffa kollegor i branschen och det är ju inte heller möjligt, säger Nils Norberg, vd på Travel News.

Vad är planen för 2022?
Vi ser fram emot ett nytt GTA med flera nyheter och ett uppdaterat event i februari 2022. Det finns ett uppdämt behov av att få träffas och det tror vi redan vi kan få göra till mässan i november.
Apropå mässan Travel News Market, vad kan du säga om den?

– Tyvärr så fick vi ju ställa in på kort varsel i november 2020, nytt datum bokat 11 november 2021 på Waterfront som vanligt. Det är en stark uppslutning redan, många sparade sin monter till i år och är redan klara som utställare. Vi avvaktar utvecklingen av pandemin och vi är positiva till att den kan genomföras i höst som planerat. Bokningen öppnas under vår/sommar. Så sätt en bock i kalendern för årets viktigaste mötesplats! 

4 kommentarer

  1. Sandra: Jag håller inte med. GTA hade väl varit ett ypperligt tillfälle att se vilka bolag som agerat och kunnat upprätthålla en bra verksamhet även i kris. Vilka bolag har haft en bra support gentemot kunder och agenter, vilka bolag har upprättat flexibla villkor, vilka bolag har följt reglerna och återbetalat pengar till sina kunder, vilka bolag har varit innovativa och ställt om sin verksamhet osv. Det hade varit fint att få visa uppskattning till de bolag som hanterat motgång på ett bra sätt och inte bara klappa varandra på axeln i medgång. Det blir lite varning för klubb för inbördes beundran.
  2. Erik: @Sandra. Tyvärr är det sällan dessa bolag som uppmärksammas eller vinner priser. Det blir alltid samma stora bolag som trots missnöje bland kunder och annat strul, ändå vinner. Konstigt nog, och då sker ingen förändring heller gentemot kund. Därför ger jag inte mycket för den här typen av utdelningar, och jag väljer definitivt inte resebyrå/hotellkedja/biluthyrare osv efter ett pris som GTA. Det är inget annat än ett reklamjippo och definitivt ingen kvalitetsstämpel, mer än för den självbelåtna ledningen.
  3. John Doe: Sådana tillställningar är intresseklubben för ömsesidig beundran och outtalad grindvakt för att förhindra förändringar. Den som är balens drottning på sådana tillställningar är det pga marknaden ser ut som den gör. Den har ju allt som oftast allt att förlora på en förändring. Turligt nog så sker förändring ändå oavsett, och allt som oftast väcks inte sådana förändringar på GTA (se ovan förklaring).
  4. Reseräven: Håller med Sandra att detta hade gått att genomföra digitalt och uppmärksamma de företag som kämpat och levererat under krisen.