”Olyckor händer tyvärr!”
Polisen misstänker brott när Arlanda Express spårade ur. Detta tänker jag när jag läser om detta:
Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/Nordic Leisure Travel Group: Bra att det utreds.
Maarja Edman, vd Visit Trelleborg: Vår förståelse för hur samhällsfunktionernas sårbarhet påverkar vår bransch måste öka i snabbare takt.
Vincent Goodbrand, PR- och kommunikationsansvarig, Ticket: Det viktiga är att orsaken fastställs så att vi kan undvika framtida olyckor.
Didrik von Seth, vd SRF: Märkligt i så fall att säkerheten inte är bättre.
Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Det låter allvarligt, bäst att låta polisen utreda det och pausa vilda spekulationer.
Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Vet inte om polisen varit så tydliga med att man misstänker brott, man har inlett en förundersökning. Jag tolkar det mer som att man inte kan utesluta brott. Bra ändå eftersom det hade kunnat bli en riktigt farlig situation där mångas liv kunde vara i fara. Ska bli intressant att se vad slutsatserna blir.
Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Det är givetvis att ta på stort allvar. Polisen och andra myndigheter bör gå hela vägen i sin utredning.
Uwe Löffler, vd Ligula Hospitality Group: Det är väl bra att utreda detta. Har svårt att tro att det var något brott. Olyckor händer tyvärr!
På måndag kör vi Travel News Business Forum i Sydvästra Skåne. Detta lockar mig till Skåne:
Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/Nordic Leisure Travel Group: Morgonbryggan i Torekov har en speciell plats i mitt hjärta.
Maarja Edman, vd Visit Trelleborg: Skåne är framtidstro och livskvalitet. Välkomna till Skåne!
Uwe Löffler, vd Ligula Hospitality Group: Det finns mycket, men just nu inget konkret. Men varför inte en golfrunda på någon av de många fina banorna?
Vincent Goodbrand, PR- och kommunikationsansvarig, Ticket: Allt förutom spettekaka.
Didrik von Seth, vd SRF: Närmast kontinenten med härlig atmosfär.
Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Skåne är vackert om sommaren.
Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Lanthandeln i Torna Hällestad
Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Jag åker till Barcelona på måndag för ett möte och kan tyvärr inte delta även om jag bor i Helsingborg….Varmt välkomna till Skåne!
”Alla investeringar som driver besöksnäringen är välkomna”
Stockholm får en ny nöjes- och eventarena i Gasklocka 2 för en miljard. Finns det utrymme för en stor eventscen till i huvudstaden? Motivera gärna ditt svar.
Claes Pellvik, kommunikationschef Ving/Nordic Leisure Travel Group: Ja absolut, suget efter att mötas, umgås och roas kommer alltid att finnas och bara växa ytterligare i framtiden. Se nu senaste med Beyonce premiären när tom amerikaner kom till Stockholm för att vara med på eventet.
Maarja Edman, vd Visit Trelleborg: Ökad kapcitet vässar allas erbjudande till marknaden. Om det finns utrymme för det du erbjuder påverkar du själv.
Uwe Löffler, vd Ligula Hospitality Group: Ja varför inte? Vi har så mycket artister på nationellt och internationellt så varför inte en scen till. Stockholm har plats för mera utbud som dragplåster.
Vincent Goodbrand, PR- och kommunikationsansvarig, Ticket: Svårt att säga, just en större plats kan vara svårt att lyckas med då det redan finns flertal platser att hålla event på i bra storlek. Men förutsagt att en gedigen marknadsundersökning ligger bakom beslutet så är det såklart en möjlighet att det kommer gå galant. Allt handlar väl i slutändan om vilka typer av event som hålls, flådiga byggen lockar inte hela vägen. Det är väl insidan som räknas?
Didrik von Seth, vd SRF: Absolut. Alla investeringar som driver besöksnäringen är välkomna.
Cecilia Saberi, kommunikationschef Hertz Sverige: Om det kan erbjuda något alldeles speciellt i form av miljö och atmosfär så kan det finnas utrymme.
Mats Nyblom, vd SRJ(k) AB: Det känns som att det finns arenor så att det räcker. Men stan saknar helt klart en gasklocksarena… Blir den arena jag helst skulle vilja besöka. Kan man sedan stå fast vid det coola namnet Gasometer och inte sänka arenans cred genom att belasta namnet med något tröttsamt sponsornamntillägg blir det ytterligare ett stort plus, i alla fall i min bok.
Jari Virtanen, CEO Stena Line Travel & Retail Group: Folket bakom Pophouse verkar ha en mycket stark känsla för vad som är kommersiellt gång bart när det gäller underhållning. I bakgrunden finns också finansielt mycket starka personer. Det finns ingen som helst anledning att betvivla att detta inte skulle fungera.