– Väldigt roligt att vår tjänst uppskattas. Att vi har såpass gott förtroende bland unga storstadsbor i Sverige bevisar att vi gör rätt på många plan, inte minst när det kommer till vår positionering. Vi har under flertalet år nu jobbat med syftesdrivna kampanjer under taket för “Let’s Open Our World” som inleddes 2016. Sedan dess har vi genomfört en rad initiativet med målet att uppmuntra var och en av oss att fortsätta vara nyfikna och öppensinnade, i strävan efter en bättre värld med ökad mångfald. Det senaste initiativet är nyligen laserat och heter ”World Piece”, och vi tror att den kommer uppmärksammas av många, inte minst av unga svenskar varav många delar de viktiga värderingar som initiativet vill visa. Självklart är det också viktigt att vi även fortsätter leverera den bästa sök-upplevelsen på momondo.se och i vår app, för att vara relevanta i alla faser när det kommer till reseplanering. Detta möter vi genom att ta fram nya tjänster som till exempel vårt nya AR-verktyg, Carry on-Checker, som hjälper resenärer att kontrollera sitt bagage, så att det matchar olika flygbolags storlekskrav, säger Carl Sundberg, svensk talesperson på momondo.