Annons:

Swedavia byter reklambyrå

Swedavia bryter nu samarbetet med sin gamla reklambyrå. Det skriver Dagens Media.

Swedavia gick i februari ut i en reklamupphandling. Nu är den upphandlingen klar och valet föll på Tomorro som därmed ersätter byrån Åkestam Holst.

Uppdraget är värt omkring fyra miljoner kronor årligen och går ut på att stötta Swedavia inom affärsområdena Aviation Business, Real Estate och den kommersiella affären med fokus på retail, mat och dryck samt parkering, skriver Dagens Media.

– Nu går vi från en bredare positionering av våra varumärken till ett tydligt fokus på taktisk försäljningskommunikation för att stötta vår kommersiella affär. Vi är i behov av en snabbfotad och flexibel mindre byrå som samtidigt har en bred kompetens då våra tio flygplatser har en stor variation i både storlek och utbud, säger Linda Sjödin, marknad- och kommunikationsdirektör på Swedavia, i ett pressmeddelande.

Avtalet sträcker sig över ett år, med chans till förlängning med ett år i taget i maximalt fem år.

Kommentarer är stängda.