Annons:

SAS lanserar nytt mat- och dryckeskoncept

SAS uppdaterar mat- och dryckeskonceptet ombord. Först ut är snacks- och dryckessortimentet ombord på alla flyg inom Skandinavien och Europa.

Naturliga råvaror och lokala leverantörer står i fokus när SAS uppdaterar sitt mat- och dryckessortiment. Det nya konceptet har tagits fram i samråd med kunder och kabinpersonal och först ut är ett nytt kafésortiment, skriver SAS i ett pressmeddelande.

– Vi börjar med kafésortimentet, där vi huvudsakligen kommer att erbjuda produkter från skandinaviska varumärken, säger Gustaf Öholm, head of onboard product and services på SAS.

Men även om det nya snacks- och dryckessortimentet främst ska bestå av premiumprodukter från skandinaviska leverantörer, kommer stora internationella varumärken fortsatt att vara en del av utbudet, enligt SAS.
De nya snacksen och dryckerna finns redan ombord på skandinaviska och europeiska flygningar. De ingår i priset på SAS Plus men måste köpas till på SAS Go.

Del två av SAS mat- och dryckesuppdatering introduceras i slutet av maj. Då är det färska råvaror, naturliga ingredienser, förpackning och servering som ska stå i fokus.

2 kommentarer

  1. Jervejint: Hoppas SAS tänker klimatsmart och endast använder sig utav kaffebönor odlade på kaffeplantagen utanför Sölvesborg......Tror det är Jimmie Åkessons kusiner som äger plantagen.......
    • Anonym: En av de mest korkade kommentarerna jag läst på länge. Ska Jimmie Åkessons kusiner inte få sälja sina produkter precis som vilken som helst? Särbehandling av individuer utan grund som Jervejint föreskriver brukar som regel klassas som rasism, men inte när Jervejint får välja...