Den nya sajten har enligt SAS anpassats och optimerats för mobila enheter, den ska vara snabbare, mer flexibel och erbjuda kunderna en mer ”personlig och sömlös upplevelse”.
Sajten är designad och utvecklad utifrån feedback från flygbolagets resenärer.
– Vi vet att tid är avgörande för våra resenärer, och fortsätter därför att utveckla och stärka våra digitala lösningar som gör resandet enklare och smidigare. Vi är därför glada över att nu kunna införa en ny, mer användarvänlig och personlig webbsida, säger Eivind Roald, kommersiell chef för SAS.
Bland de nya funktionerna märks en ny så kallad Journey Bar överst, som ska göra det enklare att boka och hantera sin resa genom funktionerna ”Explore”, ”Boka”, ”Checka in” och ”Mina resor”.
Lanseringen av den nya webbplatsen är inledningen av SAS digitala plattformsomvandling, skriver flygbolaget i ett pressmeddelande.
I slutet av januari lanseras den nya webbsidan även i Norge.
4 kommentarer