Annons:

Qatar Airways flyger hem resenärer

Med mer än 150 flygningar per dag och trafik mellan 70 städer i världen ännu, flyger Qatar Airways resenärer hemåt.

I Norden flyger Qatar Airways (QR) fortfarande från Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och Stockholm.

– För att möta den höga efterfrågan har vi ökat antalet avgångar och kapaciteten till våra nordiska destinationer och vår förhoppning är att denna utmanande tid snart kommer att ligga bakom oss, säger Christian Deresjö, Country Manager Scandinavia, Finland & Baltic states, Qatar Airways.

 QR erbjuder befintliga kunder resekuponger för framtida bruk med hela det outnyttjade värdet plus ytterligare 10 procent, alternativt full återbetalning enligt ett pressmeddelande från QR.

10 kommentarer

  1. Erik: Har ni sett den massiva kritiken som pågår på Qatar Airways sociala medier?. Folk får inte tag på någon som kan hjälpa resenärer som har frågor, inställda och ändrade fligther kommuniceras inte ut till berörda resenärer, de utlovade voucherna uteblir och man erbjuder inte full återbetalning. Nya biljetter är dubbelt så dyra osv osv. Ett 5-stjärnigt flygbolag i fritt fall. Folk kommer komma ihåg hur flygbolagen behandlar resenärerna
  2. Jan: jag har bara flyg till Doha , men sen har det varit helt tyst eftersom de inte flyger till göteborg just nu. så får se om jag kommer hem.
  3. Stig: Qatar har hanterat denna situation bättre än något annat flygbolag. Vi har inte haft en kund som slängts av (som med SK/LH/KL/AF m.m.m.m.) utan man har till och med anpassat flygkapaciteten och ändrat flygtider för att få hem alla till Sverige. FANTASTISKT!!! KL/AF sålde biljetter för 130 tkr styck från Lima - det både smakar och luktar illa...
  4. Rou: Hej kompis hoppas du är lite kunnigare än mig på det här , men på deras hemsida står det massa inställda flyg bland annat mitt flyg på lördag kväll, men man kan fortfarande köpa biljetter till samma flyg på en Annan sida . Vem ska man tro på. Flygbolaget får jag inte tag i personligen
  5. Voa: @Stig. Qatar är inte oskyldiga precis. Har du sett, som Erik nämnde, deras Facebook t.ex.? Det ser inte ut som en bra hantering precis
  6. Tony: Har flyg från phuket - doha och Göteborg. 30 mars. Har inte fått någon info. Mer än att jag själv har sett på nätet att Göteborg resan inte går. Har bokat via ticket. Så vi får se om jag bokar där något mer!!!
  7. Anja: @Stig Mitt plan med Qatar ställdes in och jag fick inte ens meddelande om det utan fick beskedet från familj i Sverige i sista minuten. Tog mig nästan inte hem från Thailand. De svarar inte heller angående att ersätta min biljett. Pinsamt.
  8. Magnus: Min fina dotter har precis klivit på ett Qatarplan i Indonesien och påbörjat sin hemresa. Jag har bara gott att säga om Qatar, deras kundtjänst var fantastisk och lösningsfokuserad. Det är åttonde hemresebiljetten hon bokar, men den första med Qatar. Alla andra bolag, inklusive Emirates, Thai, mfl har ställt in eller krånglat och åkt tomt utan passagerare. Inget bolag har ännu gett någon refund. Surt, men vi hoppas på det efter det viktigaste är avklarat. Qatar Airwais levererar!
  9. Erik: Att inte informera om inställda eller ändrade fligther är inte försvarbart. Om man ställer in så kan man också informera om det, rent administrativt . Förmodligen gör de inte det för att trycket inte ska bli så intensivt, eftersom man får ta reda på det själv
  10. Eva: Tack Qatar Airways för att ni flög tomma plan till Kathmandu och hjälpte mig hem till Stockholm. Proffsig och trevlig om än stressad personal i Kathmandu. Så bra omhändertagande på flygplatsen i Doha. Reste med ett barn och er personal omtanke var fantastisk.