Det är passagerarna själva som utvärderar de olika flygbolagen och röstar fram vinnarna.
– Jag är otroligt tacksam för att vi återigen får de här utmärkelserna. Det betyder väldigt mycket för alla oss på Norwegian. De här utmärkelserna visar att det är många som uppskattar det vi hittills har åstadkommit. Jag vill rikta ett stort tack till våra passagerare runt om i världen som har röstat på Norwegian. Det här hade aldrig varit möjligt utan alla våra engagerade medarbetare på Norwegian som varje dag tar hand om våra passagerare. Vi ska fortsätta ge våra kunder en bra reseupplevelse och nya linjer till destinationer över hela världen, säger Norwegians koncernchef Bjørn Kjos.
Norwegians kommunikationsdirektör Anne-Sissel Skånvik tog emot priset i London idag tillsammans med medarbetare från London Gatwick basen.
– Norwegian har varit en favorit bland kunderna de senaste sex åren. Norwegian har lyckats behålla sin position bland övriga lågprisaktörer samtidigt som bolaget förbättrat sin position bland övriga aktörer. Det här är en fantastisk prestation för ett flygbolag som växer så kraftigt, säger Edward Plaisted, VD för SkyTrax.
Under de senaste sex månaderna har Norwegian tagit emot elva olika utmärkelser. I juni utsågs Norwegian till Norges mest innovativa företag av norska Innovasjonsmagasinet och i juli tilldelades bolaget «World Travel Award» för bästa flygbolag i Europa. Dessutom fick Bjørn Kjos nyligen ta emot utmärkelsen «Ambassador’s Award» av USA:s ambassadör i Norge för sitt bidrag att stärka relationerna mellan USA och Norge.
Om SkyTrax Awards:
SkyTrax World AirlineAwards är den mest prestigefyllda och erkända prisutdelningen i flygbranschen. Resande från hela världen deltar varje år i världens största undersökning gällande kundnöjdhet bland flygresenärer. Det är cirka 340 flygbolag som mäts i undersökningen. Kunderna bedömer allt från upplevelsen vid incheckning, ombordstigning, säteskomfort, renlighet i kabinen, mat, dryck, underhållning och service.