Flygbolagets resultat är dock beroende av att SAS och tyska delägaren Lufthansa fortsätter att stå för majoriteten av förlusterna. BMI behärskar största andelen av flygningarna inom det ingångna ECA-avtalet, European Co-operation Agreement, men tar bara 10 procent av förlusterna. Lufthansa och SAS står vardera för 45 procent av förlusterna på sträckorna till och från Heathrow och Manchester, som avtalet gäller.
Enligt SAS uppgick de gemensamma förlusterna till totalt 298 miljoner kronor 2004, jämfört med 542 miljoner året före.
Lufthansa äger 30 procent i BMI och SAS 20 procent. Huvudägare är bolagets ordförande Michael Bishop, som förfogar över 50 procent av aktierna.
Enligt SAS årsrapport hade andelen i BMI ingen inverkan på bolagets intäkter före skatt förra året, efter att ha bidragit till betydande förluster de två åren dessförinnan.
BMI:s förluster uppgick 2003 till 12,5 miljoner pund, 2002 till 21,7 miljoner pund och 2001 till 29 miljoner pund, uppger Financial Times.