Det som är speciellt med Avionero är att man hela tiden tittar på hur kunderna använder plattformen. Kundernas beteende lägger sedan grunden för vilka funktioner företaget utvecklar och lanserar. Företaget är inte minst unika med en sökmotor som använder sig av avancerad AI, artificiell intelligens, för att leta upp de bästa biljetterna. Deras teknik innebär att sökandet efter de billigaste flygbiljetterna kan göras mycket specifika och samtidigt kombineras med en hög användarvänlighet för kunden.
Strax innan årsskiftet lanserade man exempelvis möjligheten att kombinera sökandet efter flyg med önskemål om väderlek, kulturutbud med mera:
– Nästa sak vi tänker lösa är möjligheten att söka flyg med mindre miljöpåverkan, säger Lars Kristensson, grundare och VD för Avionero.
Avionero siktar på att etablera sajten i ett nytt land var tredje månad. Och det är användarna som, genom en omröstningsfunktion på sajten, påverkar vilket land det blir. Till våren är det alltså dags för nästa lansering av denna nya och växande utmanare bland flygsökartjänster.