Omsättningen uppgick till 7 544 miljoner euro (7 256), att jämföra med Bloombergs analytikerkonsensus som låg på 7 480.
Antalet passagerare uppgick till 28,5 miljoner vilket var en ökning med 2,3 procent.
Rörelseresultatet blev 1 065 miljoner euro (1 142). Rörelsemarginalen var 14,1 procent (15,7).
Ebitda-resultat sjönk 4,4 procent till 1 771 miljoner euro (1 853), med en ebitda-marginal på 23,5 procent (25,5).
Resultatet efter skatt blev 786 miljoner euro (641).
Air France-KLM pekar på osäkerhet i omvärlden givet den nuvarande geopolitiska miljön och trenden med stigande bränsleceller. Det medför att prognosen för kapacitetsökningen i år sänks till 2,0-2,5 procent. Tidigare prognos var 2,5-3,5 procent.
Bränslenotan bedöms öka med 500 miljoner euro i år jämfört med föregående år och under 2019 väntas en ökning med ytterligare 900 miljoner euro i förhållande till 2018.