Efter två bränder i Dreamlinerns batterier gav de amerikanska flygsäkerhetsmyndigheterna Dreamlinern flygförbud i mitten av januari.
Tillverkaren Boeing har varnat Norwegian att de inte säkert kan leverera planen i slutet av april.
– Vi kommer att hyra in plan och skicka räkningen till Boeing, sade Bjørn Kjos, vd på Norwegian, på Grand Travel Award.
Boeing har inte specificerat några datum eller skickat en skriftlig bekräftelse om att planen blir föresenade. Enligt planen skulle Norwegians första Dreamliner levererats i april medan flygplan nummer två och tre skulle levereras i juni respektive november samma år. Därefter fyra flygplan 2014 och ett 2015.
– Flygplanen kommer att komma och de blir fantastiska för resenärerna, säger Bjørn Kjos.
Resenärer som har bokat biljetter på långlinjerna till Bangkok och New York får fram till den sista mars avbeställa eller boka om sina biljetter utan kostnad.
– Biljettförsäljningen är stabil även efter att vi gick ut med ett pressmeddelande om problemen. Men visst finns det resenärer som bara vill flyga med Dreamlinern, säger Åsa Larsson, informationschef på Norwegian.
Norwegian har fokuserat sin marknadsföring av de nya långlinjerna kring Dreamlinern. Helsidesannonser med sprängskisser av Dreamlinern har lyft fram alla fördelar med de nya flygplanen.
– Inte vill man åka med en gammal charterkärra till Bangkok, sade Martin Björnström från Businessclass.se som redan har avbokat sin Norwegian-biljett.
Bjørn Kjos har liknat Dreamlinern vid en ”game changer” i luftfarten och pekat på fördelar som låg bränsleförbrukning och snabbare flygtid. Många flygbedömare menar dock att utmaningarna med långdistans satsningen blir långt större än att flyga lågprisflyg inom Europa. En avgörande faktor är att kunna feeda in trafik till avreseflygplatserna i Oslo och Stockholm och hitta partners i Asien och USA, eftersom direkttrafiken mellan destinationerna inte är tillräckligt stor för att fylla planen på ett lönsamt sätt.