Ulrika Matsgård har en gedigen bakgrund inom försäljning, marknadsföring och digitalisering från telecom-industrin och kommer närmast från Telia där hon haft olika marknads- och försäljningsroller i Sverigeledningen
BRA skriver i ett pressmeddelande att det är kombinationen av ”digital innovation och kundfokus är två kärnkompetenser som tillsammans med en gedigen ledarskapserfarenhet” som är bakgrunden till att flygbolaget valt just Ulrika Matsgårds för uppdraget.
Ulrika Matsgård tillträder sin nya roll den 21 augusti och tar då plats i ledningsgruppen.
– Det skall bli otroligt roligt och spännande att börja på BRA. Jag känner stor nyfikenhet både på branschen och företaget. Jag har från utsidan följt BRA:s resa från åtta varumärken till ett och jag vet vilken utmaning det innebär. Det känns extra kul att få kliva in när BRA nu går in i en ny fas där vi tillsammans kan fortsätta att utmana, utveckla och förbättra, säger Ulrika Matsgård i en kommentar.