Annons:

Här är SAS nya reklamfilm

SAS nya We Are Travelers-kampanj ”The Arrivals” lanseras den 30 oktober och skildrar upplevelsen av ankomst. För kampanjens foto och film svarar den prisbelönta fotografen Peter Funch och den danska filmskaparen Jeppe Rønde.

”The Arrivals” är namnet på och konceptet för SAS nya kampanj i den uppskattade We Are Travelers-serien med lansering den 30 oktober 2018.

– Tillsammans med våra resenärer får vi med oss nya perspektiv hem från våra resor. Vi tar med oss inspiration, mod och kärlek. Resor utvecklar oss, och när vi utvecklas får vi även en möjlighet att förändra världen. Med SAS nya kampanj ”The Arrivals” vill vi lyfta tanken att resenärer kommer hem rikare på upplevelser, säger Annelie Nässén, SAS Executive Vice President Sales & Marketing.

SAS lät den hyllade fotografen Peter Funch och filmskaparen Jeppe Rønde tillbringa en vecka vid ankomsthallen på Kastrup flygplats i Köpenhamn. På flygplatsen väntade de på det rätta ögonblicket att fånga den särskilda känslan i att komma hem och dokumenterade både iscensatta och verkliga återseenden.

– Vi vill att fler ska kunna upptäcka världen med oss, men till ett mindre koldioxidavtryck. SAS strävar efter att skapa ett hållbart resande genom en rad initiativ som biobränsle, nya flygplan med lägre bränsleförbrukning och utsläpp, minskat matavfall och färre engångsprodukter, fortsätter Nässén.

I en enkät som genomfördes av Epinion i oktober 2018 frågade SAS 3 090 personer i Sverige, Danmark och Norge om hur resandet förändrar oss. Enkätsvaren visar bland annat att sex av tio (61 procent) anser att resandet ger en inblick i olika kulturer och ger perspektiv samt bidrar till nya idéer.

Över hälften av de svarande (62 procent) anser också att resandet bidrar till ny kunskap som man får med sig hem, och sju av tio (72 procent) menar att resor ökar kunskapen om andra länder och internationella relationer.

Kampanjen kommer att genomföras i flera kanaler i Skandinavien, USA, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Kina och Japan. Kampanjfilmen kan ses på https://youtu.be/eWUYf_zf2O0

2 kommentarer

  1. Traveling Bob: Vilken copy paste på "Love Actually"! Exakt samma upplägg med den enda skillnaden att där skildrades ankommande på Heathrow.
  2. Jennie: VO bara måste vara Jenniefer Lawrence?!