I årets ranking deltog totalt 470 flygbolag världen över. Endast 9 procent fick tillräckligt bra betyg för att förtjäna femstjärnig status – samma antal stjärnor som Finnair kammade hem. SAS och Norwegian fick fyra stjärnor.
– Vi är oerhört stolta och tacksamma över det här erkännandet. Kundnöjdhet är något som skapas dagligen i varje enstaka möte med kunden – ombord, på flygplatsen, via våra callcenters eller digitala kanaler. På Finnair har vi fokuserat starkt på personlig service till varje kund samtidigt som vi på flera sätt förbättrat den övergripande kundupplevelsen. Det är fantastiskt att se att våra kunder har uppmärksammat vårt arbete, säger Piia Karhu, Senior Vice President of Customer Experience på Finnair.
Det senaste året har Finnair bland annat förnyat sitt servicekoncept i business class, lanserat nya signaturmenyer i samarbete med stjärnkockar samt uppdaterat måltiderna på långdistansflyg i ekonomiklass. Just nu rullar Finnair dessutom ut marknadens bästa internetanslutning på sin europeiska Airbus-flotta samtidigt som flygbolagets mobilapp laddats ner över en miljon gånger.
2 kommentarer