Annons:

Bert Karlsson dragplåster på TUR

Vilka typer av turistföretag har framtiden för sig? Det är temat på RTS: seminarium och paneldebatt på TUR-mässan i Göteborg. Dragplåster är entreprenören Bert Karlsson, som är i färd med att bygga en ny temapark i Skara med teman från tv-världen och dokusåpor som till exempel Robinson och Fame Factory. I seminariet deltar också familjeföretaget Silent Way, som mottog Ekoturismpriset vid Grand Travel Award i februari, och Mackmyra Svensk Whiskey.

– Vi vill lyfta fram goda -exempel på företag som lyckas som nya aktörer i turist-näringen och diskutera vad som krävs för att driva utvecklingen i näringen framåt, säger Jan Lundin, vd för RTS.
Nytt för i år är RTS miniseminarier med inriktning på näringslivsutveckling samt fördjupning med deltagarna på huvudseminariet.

Enligt projektledare Johan F Lundberg på TUR-mässan -kommer årets seminarie-program bli större och betydligt bredare än tidigare.
– Det blir en stor panel-debatt om stora idrottsevenemangs betydelse för turistnäringen, ett seminarium i ANTORS och PATAs regi om hur turistnäringen kan förbereda sig för kriser och SBTA-seminarier med praktiska tips till travel managers. Dessutom blir det många mindre arrangemang ute i montrarna, på till exempel Flygtorget och Busstorget, säger Johan F Lundberg.
KARIN STARKMAN AHLSTEDT

Kommentarer är stängda.