Annika Hildingsson Gill är VD på denna nya satsning och arbetet har pågått sedan början av året. Teamet består nu av 6 personer men om gästerna gillar idéen och utbudet är planen att bli dubbelt så många under 2022. Home of ESS erbjuder strax under 1500 artiklar just nu och dessa är uppdelade i åtta olika produktkategorier. Plattformen har Klarna som betalningsmedel och samarbete med Postnord, DHL och Best.
”Jag kommer senaste från rollen som vice Inköpschef på IKEA och när Jonas Stenberg berättade om Home of ESS så var jag såld på någon minut. Jag och teamet har jobbat stenhårt sedan i maj och detta är en spännande start! Men vi har långt kvar, vi vill engagera våra gäster och vi gör detta tillsammans med dem. Vi lyssnar mycket på alla tips och önskemål och har nu en organisation som snabbt kan få in nya produkter. Häromdagen diskuterade vi egenproducerad handsprit i designade flaskor och det hoppas vi ha löst under februari”, berättar Annika Hildingsson Gill VD Home of ESS i ett pressmeddelande.
Home of ESS lanseras den 20:e december.
2 kommentarer