Annons:

Black Week blev en hit för reseindustrin – upp 20 procent

Black Week resulterade i en bokningsboom, enligt färsk statistik från resebyrån Ticket. Kombinationen av räntesänkningar, snöoväder och mängder av rabatter och erbjudanden från resebolagen verkar ha drivit många svenskar till att boka sina resor under kampanjveckan och bokningarna ökade med 20 procent.

– Vi ser en tydlig trend där allt fler svenskar väljer att boka sina resor med god framförhållning, och när det finns kampanjerbjudanden från resebolagen. Black Week har därför blivit en alltmer given period för att säkra resor inför nästa år, säger Tiyoneh Jah, PR- & kommunikationsansvarig på Ticket i ett pressmeddelande. 

Comments

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Våra regler är enkla:Håll en god ton. Visa respekt för dem vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras av redaktionen.

0 kommentarer Öppna