Annons:

Premium

Jorden resor i Stockholm ökar omsättningen kraftigt: ”Allt bra kan bli bättre”

Resebyrån som producerar resor till olika platser på jorden omsätter fina siffror och detta trots ekonomisk inflation, krig och Covid. “Vi har fått in många nya kunder” berättar Leck Tear som är VD för bolaget för Travel News.

”Det kommer att gå bättre detta år jämfört med 2023”

Jorden Resor i Stockholm AB, grundades år 2006 och verkar inom resebyråbranschen i Stockholm där de erbjuder researrangemang för både affärs- och privatkunder. Vidare anordnar de arrangemang för inkommande turism, konferenser och liknande aktiviteter. Utöver detta är företaget involverat i fastighets- och lösöreförvaltning med fokus på aktier och andra värdepapper. De primära sektorerna som Jorden Resor i Stockholm AB är förknippade med inkluderar turismtjänster, fastighetsförvaltning och resebyrå.

Varför har det gått som det gjort senaste året?
–  Det beror på oroligheter i världen som Covid till konflikter och krig. Kunderna söker trygghet, kompetens och kunskap. Att boka själva på nätet är väldigt otryggt. Många stora online sajter har visat sig vara opålitliga då de bara ville tjäna snabba pengar och lämnar kunderna i sticket. Aktörer har gjort av med sin personal och får inte tillbaka dem. Vi har fått in många nya kunder på grund av detta. Detta säger Leck Tear som är VD för Jorden Resor,  i en mejlkonversation med Travel News.
Personalomkostnaderna ökade till 3,85 miljoner kronor från 3,67 miljoner kronor 2022, och företagets kassa låg på 24,2 miljoner kronor.

Bolaget gör en kraftig omsättningstillväxt och ökad vinst för räkenskapsåret 2023, detta enligt rapport som inkom i början av mars detta år. Omsättningen för året uppgick till 148 miljoner kronor, en betydande ökning jämfört med 135 miljoner kronor under 2022 och 44 miljoner kronor under 2021. Årets resultat blev 5,37 miljoner kronor i vinst, vilket är högre än 4,7 miljoner kronor i vinst som rapporterades för 2022 och 1,97 miljoner kronor för 2021.

Vad gör ni rätt?
– Vår policy är att alla hos oss måste vilja kunden väl, och gör alla resor som om vi skulle göra resor till våra föräldrar, syster, bror, familjemedlemmar eller till oss själva. Vi sätter oss i kundens situation. Har övervägt faktorer som vilja, längtan och ekonomi väl. Då blir det alltid bra resultat, välbalanserat. Detta är super viktigt och uppskattat inte minst med tanke av de oroligheter som försiggått i världen. Kunderna känner sig trygga hos oss säger Leck Tear.

Vad kan bli ännu bättre?
–  Ja, allt bra kan bli bättre, och vi ser oss hela tiden. Det är viktigt att känna efter och känna in vad kunderna vill ha, istället för stirra blint på ”trenden”. Vi satsar på tydlig kommunikation, och levererar vad kunderna vill ha på bästa sätt, där våra erfarenheter kommer till nytta.
Vad tror du om 2024?
–Det kommer att gå bättre detta år jämfört med 2023. Marknaden blir mer stabil, vilket gör att resenärerna känner sig mer säkra på att resa, speciellt då ränteläget förbättrar sig.