Sedan ett år tillbaka erbjuder Ving erbjuder en chatt för sina kunder på Ving.se. Chatten har blivit mycket populär och har de senaste veckorna gått om antalet mejl. Frågorna på chatten rör i stort sett detsamma som tidigare tagits upp via mejl. Skillnaden är att svaren kommer direkt, säger Ving.
Den genomsnittliga tiden som läggs ner på chatten är något längre än på mejl. I snitt varar en chattkonversation i cirka fem minuter, men kan även hålla på längre då det alltid är kunden som avslutar samtalet.
Chatten får mest trafik på morgnar, förmiddagar och kvällar på måndag, tisdag, onsdag och söndag. Minst populär är chatten på fredagar. På kvällen, mellan klockan 19 och 21, bokas det flest resor på sajten.
Även Facebook ökar i popularitet bland Vings kunder. Idag är drygt 10 000 personer medlemmar på Vings Facebook-sida och närmare 3 000 är medlemmar på Vings sida för Sunwing Resort.
– Vi ser en snabb ökning när det gäller inlägg på Facebook. Vi har som mål att svara på inlägg inom en timme och de kunder som upptäcker det gör ju hellre ett inlägg där än skickar ett mejl, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.
Den genomsnittliga tiden som läggs ner på chatten är något längre än på mejl. I snitt varar en chattkonversation i cirka fem minuter, men kan även hålla på längre då det alltid är kunden som avslutar samtalet.
Chatten får mest trafik på morgnar, förmiddagar och kvällar på måndag, tisdag, onsdag och söndag. Minst populär är chatten på fredagar. På kvällen, mellan klockan 19 och 21, bokas det flest resor på sajten.
Även Facebook ökar i popularitet bland Vings kunder. Idag är drygt 10 000 personer medlemmar på Vings Facebook-sida och närmare 3 000 är medlemmar på Vings sida för Sunwing Resort.
– Vi ser en snabb ökning när det gäller inlägg på Facebook. Vi har som mål att svara på inlägg inom en timme och de kunder som upptäcker det gör ju hellre ett inlägg där än skickar ett mejl, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.