– The Sunny Heart kommunicerar vårt kundlöfte och våra interna värderingar på ett mycket bra sätt. Nu rullar hjärtat ut i hela gruppen, med mindre ändringar för att passa våra globala marknader, men allt bygger på succén vi gjort inom Ving, Spies och Tjäreborg i Norden, säger Magnus Wikner, vd för Ving Sverige.
Magnus Wikner är den som drivit varumärkesprojektet både i Norden och globalt.
Thomas Cooks tidigare logotype, Globen, försvinner helt och ersätts av The Sunny Heart
– Att enas under en och samma identitet bidrar till att Thomas Cook blir mer synliga i hela resekedjan och gör det enklare för våra kunder och tydligare visa vad som skiljer oss från våra konkurrenter. Det är också ett sätt för oss att visa på bredden på våra produkter i hela gruppen, vi erbjuder inte bara våra kunder sol och bad, utan även t ex cityresor och koncepthotell. Det är också ett sätt för oss att jobba mer effektivt tillsammans i hela gruppen,säger Magnus Wikner, VD Ving.
Den nya logotypen tog Ving fram tillsammans med reklambyrån Happy F&B,