Ving startar en chatt för resebyråer på försök. Arrangörens resebyråpartner ska få kunna få snabbare service via chatten. Sedan tidigare har Ving en chatt där resenärer kan ställa frågor.
– Vi har redan fått positiv feedback för vår tjänst. Det är ju ett sätt även för agenterna att öka sin servicenivå gentemot sina kunder, de kan ha kunden framför sig och samtidigt ställa en snabb fråga till oss via chatten, vilket ger en snabbare hantering, säger försäljningsdirektör Johnny Nilsen.
Försöket med resebyråchatten ska utvärderas i höst.
– Vi har redan fått positiv feedback för vår tjänst. Det är ju ett sätt även för agenterna att öka sin servicenivå gentemot sina kunder, de kan ha kunden framför sig och samtidigt ställa en snabb fråga till oss via chatten, vilket ger en snabbare hantering, säger försäljningsdirektör Johnny Nilsen.
Försöket med resebyråchatten ska utvärderas i höst.
Air France KLM har sedan en tid tillbaka en chatt för resebyråpartner i Sverige.