Ving satsar på sociala medier och startar nu en blogg om Kroatien. Bloggen ska skrivas av Vings personal på deras resmål. Tanken är att personal på fler resmål ska blogga så småningom.
På bloggen kommer personalen att berätta om livet, arbetet, maten, stränderna och vad man kan uppleva på resmålen. Besökare på sajten kan också mejla frågor till personalen.
– Vi vill finnas där våra kunder finns, och därför finns vi t ex på Facebook, Twitter och Youtube. Genom en resmålsblogg öppnar vi upp ännu en ny kanal för dialog med våra kunder, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.
– Förhoppningen är att vi ska kunna inspirera våra kunder, locka nya kunder och även ge tips om t ex restauranger och utfärder på resmålet till dem som redan bokat, fortsätter Magdalena Öhrn.
På bloggen kommer personalen att berätta om livet, arbetet, maten, stränderna och vad man kan uppleva på resmålen. Besökare på sajten kan också mejla frågor till personalen.
– Vi vill finnas där våra kunder finns, och därför finns vi t ex på Facebook, Twitter och Youtube. Genom en resmålsblogg öppnar vi upp ännu en ny kanal för dialog med våra kunder, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.
– Förhoppningen är att vi ska kunna inspirera våra kunder, locka nya kunder och även ge tips om t ex restauranger och utfärder på resmålet till dem som redan bokat, fortsätter Magdalena Öhrn.