Annons:

Vädret lyfte Apollo

Trots eurokris och överkapacitet på marknaden lyckades Kuoni Nordic, där Apollo ingår, öka både vinsten och omsättningen.

Resultatet ökade med nästan 14 procent till 293 miljoner kronor, medan omsättningen ökade 5,4 procent till 7,2 miljarder kronor.
– Norge är vår bästa verksamhet, men vi tjänar pengar i Sverige också, och vi ökade vinsten och försäljningen även här, säger Nordenchef Mats Dahlquist till TN.
Sverige- och Nordenverksamheten följde samma mönster under fjolåret – en tuff vinter och vår, men riktigt bra sommar och höst.
– Vi saknade Egypten som inte kommit tillbaka som vi hoppats. Krisen i Grekland påverkade införsäljningen inför sommaren, men efter valet i Grekland släppte osäkerheten hos kunderna.
Det dåliga svenska sommarvädret lyfte Kuonis försäljning och snittpriser, samma trend som hos konkurrenterna.
– Som helhet får vi vara nöjda med 2012.
2013 har inletts positivt. Försäljningen i Norden ligger 4 procent över motsvarande period förra året och den senaste månaden har försäljningen stigit kraftigt.
 
 
 

Kommentarer är stängda.

Sydamerikaexperten söker en passionerad resesäljare!
Sista ansökningsdag:
19 februari 2025
Business Area Manager – Solresor
Sista ansökningsdag:
21 februari 2025