Annons:

Tour Pacific växer med Indiska oceanen

Tour Pacific ökade omsättningen med drygt 26,5 procent 2015. Lanseringen av resor till Indiska oceanen samt rundresor med svensk färdledare är en del av förklaringen.

Omsättningen 2015 landade på 42,8 miljoner kronor, att jämföra med 33,9 miljoner 2014.

– Som många andra företag så kände vi av finanskrisen och tappade försäljning under flera år och fick dra ner på verksamheten för att möta en minskad efterfrågan. Vi drog nytta av krisen genom att skala bort olönsamma produkter och samtidigt satsa på nya resmål i och med lanseringen av Indiska oceanen samt rundresor med svensk färdledare, säger Lars Jönsson, vd Tour Pacific.

Nettoresultatet efter finansnetto sjönk dock från 960 tusen 2014 till 250 tusen kronor 2015, vilket förklaras med att företaget satsat på en marknadschef på heltid samt av investeringen i en ny hemsida.

– Det har kostat en del, men är också en investering för framtiden, säger Lars Jönsson.

2 kommentarer

  1. Andreas: Kolla gärna siffrorna på omsättning och nettoresultat. Siffrorna stämmer inte.
    • Per Johnsson: Ursäkta, det blev fel där, men nu är det fixat.