– Vår viktigaste målgrupp är resenärer i åldern 50 plus, men de senaste åren har vi utökat utbudet av resor och skaffat en bredare och yngre målgrupp, som gillar våra livsnjutarresor och aktiva resor. Även hos 50-plussarna har det skett en mental föryngring och då vill vi anpassa vårt grafiska uttryck efter det, säger Temaresors chef Pamela Clark.
Förra året reste 20 000 resenärer med Tema. Den övervägande majoriteten är stamkunder, där vissa rest med arrangören både 10 och 20 gånger. Temas utbud har breddats inte bara innehållsmässigt, utan även tidsmässigt, till exempel femdagarsresor och kombinationsresor med Fritidsresor.
– Även om du varit på en tvåveckorssafari på hösten vill du kanske komma i väg på vintern. Då kan en femdagars- resa passa bra.
Förra året reste 20 000 resenärer med Tema. Den övervägande majoriteten är stamkunder, där vissa rest med arrangören både 10 och 20 gånger. Temas utbud har breddats inte bara innehållsmässigt, utan även tidsmässigt, till exempel femdagarsresor och kombinationsresor med Fritidsresor.
– Även om du varit på en tvåveckorssafari på hösten vill du kanske komma i väg på vintern. Då kan en femdagars- resa passa bra.