Förra veckan lanserade Sembo sin nya sajt med ny design och flertalet nya funktioner. Utöver det lanserades även en mobilsajt och en Ipadapplikation av inspirationsmagasinet Semester.
Semesterbolaget Sembo har nyligen lanserat ett flertal nya digitala produkter. Dialogen med resenärerna har blivit allt mer tätare och det är bland annat tack vare närvaron på Facebook.
– De flesta både planerar och bokar sin resa över internet idag. Självklart är det därför viktigt att vi fortsätter utveckla vår närvaro och fortsätter att se över möjligheter när det gäller att kunna boka sina resor via nätet, säger Caroline Willaume, sälj och marknadschef på Sembo.
Sembos sajt som lanserades förra veckan har fått en ny lekfull design och flertalet nya funktioner. Sajten har över 50 000 olika semestermöjligheter, en av kategorierna är de särskilt utvalda Selected by Sembo-hotellen som visat sig vara en väldigt uppskattad produkt.
Inspirationsmagasinet Semester som utkommer med fyra nya nummer per år kommer nu även att kunna fås som Ipad-version.
– I juni 2011 gjordes en undersökning av Sifo som visade att det redan då fanns 283 000 Ipads i Sverige, vilket motsvarar 3 procent av befolkning. Framförallt gör sig vårt inspirationsmagasin väldigt bra i formatet, säger Caroline Willaume.
Text: Vagabond