Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister). ServiceScore® utnämningarna bygger på över 3000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service eller bemöter dem som kunder och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar.
Scandic, Viking Line och Ving vann sina kategorier. Allra bäst i klassen är IKEA, Systembolaget och Volvo.
Det är tredje året i rad Scandic tar hem topplaceringen i sin kategori och lyckas i år också ta sig in bland Top 10 med en åttonde plats.
Prisutdelningen ägde rum 25:e april i Stockholm.
– Det känns helt fantastiskt och hedrande att få ta emot den här utmärkelsen. Jag är oerhört stolt över våra 7 000
medarbetare i Sverige som dygnet runt, året om levererar service i världsklass. Det blir ännu mer speciellt eftersom
det är våra kunder och gäster som har fått tycka till, det är ju dem vi lever för, säger Henrik Dider, HR-direktör Scandic
Sverige.