Under det första halvåret 2009 gjorde Kuoni en förlust på 30 miljoner pund. I år har koncernen förbättrat resultatet till en förlust om 23 miljoner pund.
Koncernledningen meddelar att man ser optimistiskt på bokningsläget trots askkrisen, strejker hos British Airways och stora snörelaterade kostnader under halvåret, skriver Travelmole.
Koncernchef Peter Rothwell säger att man i juli sett en avsevärd förbättring i omsättning. Bokningsnivåerna inför de kommande månaderna ligger 9 procent högre än ifjol.
Askmolnet kostade Kuoni omkring 29 miljoner pund, vilket är lägre än först trott.
Koncernledningen meddelar att man ser optimistiskt på bokningsläget trots askkrisen, strejker hos British Airways och stora snörelaterade kostnader under halvåret, skriver Travelmole.
Koncernchef Peter Rothwell säger att man i juli sett en avsevärd förbättring i omsättning. Bokningsnivåerna inför de kommande månaderna ligger 9 procent högre än ifjol.
Askmolnet kostade Kuoni omkring 29 miljoner pund, vilket är lägre än först trott.